Studenti na Visokoj medicinskoj školi zdravstva u Doboju završavaju:
Akademske studije – 240 ECTS bodova, a stiču sljedeće kompetencije:
1. Na studiju „Zdravstvena njega – 240 ECTS bodova“
-
- rad po primarnim načelima jedinstvene medicinske zaštite, intezivna zdravstvena njega, urgentno zbrinjavanje, njega u infektologiji, internističkim bolestima, njega hirurških bolesnika, skrbništvo – ginekološka njega kao i njega bolesnika u sličaju raznih bolesti, vodi medicinsku dokumentaciju, planira, organizuje i sprovodi dijagnostičke procedure, obavlja zdravstvenu zaštitu porodice, analizira socio – ekonomske uslove porodice, uticaje faktora okoline na mentalno zdravnje djece i odraslih, vrši evaluaciju zdravnja i zdravstvene zaštite na lokalnom i širem nivou.
2. Na studiju „Fizioterapija i radna terapija – 240 ECTS bodova“
-
- rad na planiranju, organizovanju i provođenju fizioterapijskog procesa u svim oblastima kličkog i vankliničkog rada, primjena najsavremenijih specijalizovanih tehnika i metoda rada (elektroterapije, hidroterapije i kineziterapije), kontrola poslije provedene fizikalne terapije, rad u timovima, planiranje i provođenje različitih profesionalnih usluga u terapijskim ili rehabilitacijskim postupcima, usmjeravanje aktivnosti invalidnih lica u profesionalnoj i socijalnoj rehabilitaciji, edukacija članova porodice;
- poslovi radio – terapijskog procesa, radno – terapijska procjena, organizovanje, planiranje i provođenje radno – terapijskih intervencija, edukacija i evaluacija, kreativne i rekreativne aktivnosti, obučava pacijente korišćenju proteza i ortoza, uzima mjere za ortopedska pomagala, provjerava funkcionalne sposobnosti pacijenta, pružanje pomoći osobama sa invaliditetom, rad sa populacijom koja je pod zdravstvenim rizikom zbog socijalno – političkih uticaja.
3. Na studiju „Gerijatrijska njega – 240 ECTS bodova“
-
- vještine pregleda, sestrinske dijagnostike i liječenja lica u trećem životnom dobu, prepoznaju prioritete u uslovima boničkog liječenja i produženog liječenja ili prilikom smještaja u domovima za ovakva lica. Zatim vještine iz oblasti preventivno medicinskih mjera, mjera rane rehabilitacije, znanja iz oblasti patogeneze, kliničke slike i terapije najčešćih bolesti, stanja koja se javljaju u gerijatrijskoj populaciji, vještine iz iz procesa gerijatrijske njege, posebno pristup bolesniku u trećem životnom dobu, planiranja zdravstvene njege u uslovima bolničkog liječenja i boravka u domovima. Ovim studijskim programom želi se postići osnovni cinj, a to je upoznavanje sa najaktuelnijim zdravstvenim problemima u gerijatrijskoj populaciji uz isticanje najznačajnijih razlika u kliničkim manifestacijama, dijagnostici i terapiji bolesti i stanja.
- primjenom interaktivnih metoda edukacije u okviru praktične nastave u nastavnim bazama i domovima za lica u trećoj životnoj dobi ostvaruju se praktična dijagnostička, terapijska i iskustva u njezi ovakvih bolesnika.